April 02, 2015

Syukur

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Ilahi. Selesai sudah satu majlis yang sangat sangat sangat bermakna dalam hidup aku.

Okay, this is me, talking after majlis sudah selesai SEBULAN yang lepas. Hihihi.

Ampun ya ibuk ibukk. Kitakan emangnya sibuk bangat semenjak majlis ni yaa. Nguruskan si suami lah, nguruskan rumah tangga, berpindah rumah, iyaaaa memang sibuk bangatt. Tapi ngurus bukan kurus yaaaa.

Gituuu. Terus speaking Indonesian.

Jom jawab soalan standard yang selalu orang tanya.

So, what it is like getting married to my bestfriend after 10 years?

Its like, you just got a lifetime job with a salary paid monthly. Or in my case, paid per week.
BUT, i'm in love with the job. Because I'm married to my bestfriend!

Now tinggal dekat mana?

Currently, I'm living with my in-laws.

Yes, ramai yang cakap, duduk dengan mertua, bahaya. I'm also on red alert. But so far, keluarga mertua sangat sangat sangat la baik. Sangat awesome. But I'm not gonna be staying here for long. Kalau boleh nak duduk rumah sendiri and masak for husband.

Pandai masak ke?

Oh, come on. Mestilah TAK. Hahaha.

I've learned how to cook. Actually, I've cooked quite well before. But the problem is, itu zaman bilaaaaaaaaa. Zaman aku masa darjah enam, tingkatan satu. Masak pun sendiri makan. Memang la sedap. Hahahaha. Aku akan masak bila duduk rumah sendiri. Sebab there is no rule, and aku masak ikut selera sendiri. Plus, bahan-bahan yang aku guna nanti pun bahan beli sendiri. Tak ada rasa bersalah terguna or wtv.

Dannnn banyak lagi soalan lain yang aku dah malas nak ambik port. 3 soalan ni je yang paling famous. So, before tanya, baca blog aku dulu. Hahahha. Just kidding. I really hope u dont talk bout my blog. Sebab saya pemaluuu. Random gila kottt blog ni. OMG. Bajet famousnyaaaa kau kilaaaa. hahaha

No comments: