February 27, 2012

Away

First day.

Tak. Aku tak sedih dia pergi sana. Dia pergi untuk benda yang elok. Dan dia akan balik.

Mungkin rasa kosong, sunyi dan mungkin rindu. Tapi takpe. Aku masih ada kawan yang sudi teman aku. Aku akan cuba jadi yang terbaik sepanjang dia pergi.

Aku selalu keluar dengan family. Selain dari family, dengan dia je la pun. Kadang kadang je dengan kawan. Aku bukan jenis melepak. Dan aku tak suka keluar tanpa sebab yang munasabah. Dari keluar tanpa arah, aku lebih rela duduk rumah. Sebab tu jangan tanya aku cerita apa yang tengah tayang kat wayang, aku memang tak tahu. Dan juga jangan tanya makanan kat Fullhouse tu sedap atau tak, aku tak pernah pergi.

Tanpa kewujudan dia selama beberapa bulan ni, nampaknya aku memang lagi tak keluar rumah. Selain mengharapkan classmates bawa aku keluar jalan jalan.

Cuma aku harapkan satu, aku tak jatuh sakit macam masa mama dan babah pergi haji. Dan aku harap juga aku tak mengalami depressed sebab sebelum ni pun dia pernah pergi jauh, habis semua orang kena marah dan aku hanya okay bila dapat dengar suara dia. Aku terlalu bergantung pada dia. Aku harap aku lebih kuat  kali ni sebab dia bukan lagi dalam malaysia. Lebih susah untuk aku contact dia.

2 comments:

Unknown said...

Dia pergi mana dear?

Kiki said...

Dia pergi India. Kalau tak ada halangan, lagi empat bulan dia balik.