February 16, 2012

Childhood Friends

Talking about childhood friends, bila kali terakhir kau jumpa diorang? Aku baru dapat jumpa childhood friends aku semalam. Itupun tak cukup korum. Kurang seorang. Mungkin dua orang? hehe. Bila dah lama sangat tak jumpa, rasa awesome gila bila dapat hangout dan berborak pasal old things. That's the best thing about friendship, it's forever. Masing masing ada life. Not necessarily I need to be there all the time and you need to be with me all the time. 

Aku admit yang aku rindu kawan kawan masa aku sekolah rendah kebangsaa dan agama. Kawan kawan sekolah rendah agama yang paling aku rindu. Sekolah rendah agama aku tak rasa aku banyak belajar agama sangat. banyak main dari belajar. Bila penat, rasa mengantuk, tidur dalam kelas.

Pernah je ikut rombongan pergi melawat ke sekolah rendah agama yang lain. Serious obvious yang budak budak perempuan sekolah aku lambat gila matang. Padahal budak budak dari sekolah agama yang lain semua dah shape macam budak sekolah menengah. Wth. Darjah enam aku masih lagi bergaduh macam budak kecik dengan budak budak dalam kelas. Just us act kids.

Darjah satu, aku geng dengan erma sebab kakak dia dengan kakak aku sama baya dan rumah dia pun depan rumah aku. Tiap tiap hari pergi sekolah agama dengan dia. Darjah dua, erma da ada geng baru, nama noridah, jiran sebelah rumah dia, lebih kurang depan rumah aku juga la. So, kitorang bertiga selalu pergi sekolah sama sama.

Masa darjah tiga atau empat, kalau kau bergaduh dengan noridah, kau akan dipulaukan oleh semua orang. I'm not sure why, tapi noridah at that time a bit scary since suara dia lebih kuat dari orang lain. Aku pun sebenarnya takut dengan dia. Tapi bila balik rumah, Noridah takde takut sangat pun. Siap main sep sep tom tom bak lagi.

Waktu rehat masa sekolah agama adalah waktu bermain. Tak makan tak apa. Janji dapat main. Main kejar kejar, Datok harimau, main doktor doktor. Kalau main Datok harimau, beraturnya bukan main panjang! Siapa yang kena tangkap pertama, dia yang akan jadi Datok harimau lepas ni. Selalunya orang paling belakang la mangsa kejadian. 

Main kejar kejar pun tak kira tempat. Harap je pakai baju kurung pakai tudung, tapi lari tetap lari. Ustaz dengan ustazah pun dah tak heran dengan budak budak batch aku.

Budak budak dalam kelas tak pernah berubah. Sebab tu kitorang rapat antara satu sama lain. Jumlah dalam satu kelas tu pun tak ramai sangat.

Tapi, bila dah besar ni, aku jadi segan nak tegur diorang. Aku risau orang tu tak nak tegur kita balik. Thats the situation yang aku paling nak avoid. Tak ada la nak malu sangat pun. Aku just nak avoid the awkwardness. Awkward adalah situasi yang aku paling tak pandai nak handle. I usually end up doing something more awkward than before.




No comments: