January 19, 2011

kisah cinta kiki epilogue


ini antara sesi soal-jawab aku dengan dia.

bila kali pertama mula suka kiki?
masa kamu first time datang latihan ping-pong. masa tu kamu duduk kat depan pintu dengan asy. tak berani nak dekat dengan kamu, sebab ada orang lain minat kat kamu masa tu.

kenapa susah sangat nak couple?
dulu tak pandai layan perempuan. kamu perempuan pertama. kalau kawan perempuan pun, layan macam lelaki. masa sekolah dulu, pernah ketuk kepala perempuan sebab salah faham dan memang tak pandai nak cakap dengan perempuan. lagipun, tak percaya couple-couple ni. kamu sorang je yang percaya. tak payah couple pun boleh bercinta.

pernah ada perempuan lain yang terlintas dalam hati?
pernah cuba cari orang lain sebab kecewa sangat kamu couple dengan *tett*. tapi perempuan tu minat kat member pula. lepas tu, terus taknak cari orang lain dah. tunggu kamu je la.




ini antara memori aku dengan dia.
masa hari sukan sekolah. gambar pertama aku dengan dia walaupun jauh. masa ni kitorang tak berani nak dekat lagi. ouh, topi tu! itu topi aku! dia tak pulangkan. katanya kenangan. [ye. aku memang tembam gile dulu]
kat dewan sekolah tempat pertandingan pingpong tu. aku yang tukang tangkap gambar ni. masa ni aku masih segan-segan dengan dia. huwaaa! rugi tak tangkap gambar sama-sama.
comel kan? comel kan? percaya tak yang dia yang tangkap gambar sendiri guna henfon aku?  *excited*
lokasi : dewan pertandingan pingpong
dia guna topi aku lagi! *excited* baru teringat, semua harta aku dia nak tengok dan pakai. lepas tu buat harta sendiri O__O
lokasi : dewan pertandingan pingpong

*segan segan* tahun 2006. zaman-zaman baru nak hidup. [ye. sekali lagi. aku memang tembam]
gambar masa berbuka puasa tahun ni.
nah. hambik kau! tangkap gambar sampai macam-macam gaya dah sekarang.

for whatever it is, dah terlalu banyak benda yang aku dah buat dengan kau. sampai kau kenal semua ex-boyfriend aku dan kau tahu semua kelebihan dan kekurangan aku. kau lebih kenal aku dari orang lain. kau pernah tengok aku menangis, kau pernah dengar aku menjerit, kau pernah kena pukul dengan aku, kau pernah kena pukul demi aku dan kerana aku, kau pernah memukul demi aku dan kerana aku, kau pernah tengok aku gembira, kau pernah tengok aku bahagia dengan orang lain, kau tahu segala cerita tentang aku, buruk dan baik dan kau masih pertahankan aku seadanya. terima kasih untuk segalanya dan terima kasih sekali lagi kerana sudi menunggu dan menerima aku walaupun kau tahu segalanya.
aku tak cerita kisah cinta ni secara detail. jarak antara selepas aku tamat sekolah sehingga sekarang terlalu jauh sebenarnya tapi aku taknak cerita sebab terlalu banyak memori buruk yang aku taknak ingat. aku ceritakan kisah cinta aku di sini bukan untuk hiburan semata. andai satu hari aku hilang ingatan dan aku lupa siapa diri aku sebenarnya, sekurang-kurangnya aku tak lupakan kisah cinta aku yang ini.








**kalau nak baca kisah cinta kiki ep 1, kisah cinta kiki ep 2 dan kisah cinta kiki ep 3, klik je k.

12 comments:

Unknown said...

Alahai
@.@

Sweetnyee...

kiki said...

menanti kisah cinta ayu lak. wahahaha.
sila bercinta cepat sikit! ngeh3. ;3

Unknown said...

xmo xmo! hahaha

kiki said...

sekali ayu bercinta dengan orang seberang laut. pak arab cenggitu. wah gitew! *excited*

tak sabor na tengok jodoh ayu. orang single ni lagi best. jodohnya surprise.wah!

Nell said...

alorhhh kenapa kaburkan gambar org blakang akak tu yg kat 1st pix tu?? baru nak main guessing around kenal ke tak..ngeheheheh.. :P

your sacrifices count the most sis! i mean, ur full with patience, can get someone else but still waiting for the one that u reall one..taching lorh, coz tak ramai org sanggup camtu.

if you've found ur perfect match, i'll always wishing u happiness! =)

Nell said...

typo
*the one that u really wants..

hehehe :P

kiki said...

@Nell xyah main guessing around. klau akak tak kaburkan, confirm kenal.

nway, tq darl. akak pun doakan yang sama utk kamu. jadi, cepat sikit sambung degree. pastu cari bf hensem ala-ala korean gitu. wah!

Nell said...

aminnnnnn!!! hehehe :P
masalahnya ramai laki yg muka korean kat malaysia ni gay, *sigh*
-.-"

alahhhhhhhhh nak tau sape.... hihihi

kiki said...

@Nell tahu xpe. btw, its oke kalau gay pun. kadangkala berkorban itu perlu. usaha yang murni akan dapat balasan yang setimpal. ;3

Lee Yna said...

macam c***...cettt...
menci!menci!menci!mencix100

kiki said...

@lee yna ko kenapa mokcik? gigit baru tau. kalau tak pun, aku sebarkan cikenpok kat ko. mana satu ko nak?

Lee Yna said...

2-2 ko xkan dapat bg kat aq..kalo ko gigit nnt aq gigit ko balik yg ko taw mcm mana azab nyer..chikenpok aq xheran sbb aq dah abih chikenpok..bluuweeekkk...