March 03, 2012

news

Day four, five and six.

Spending few days kat rumah kakak memang aku dah expected. Niat asal datang semata nak pergi terjun swimming pool. End up, I'm spending few days there. Ini semua gara gara abah dengan mama malas nak datang ambik aku kat rumah kakak.

Walaupun rumah kakak boleh consider berada di kawasan bandar, tapi sebenarnya rumah kakak adalah rumah paling relax. Apartment yang tersorok dari kesibukan lalu lalang kenderaan, jauh dari kedai, dikelilingi pokok pokok, dan line telefon pun susah nak dapat kadang kadang. Rumah kakak adalah rumah paling tenang bagi aku. Aku gunakan peluang duduk kat rumah kakak untuk aku stay away dari internet. Walaupun twitter aku laju je update.

Dapat news dari puan mertua yang si dia selamat dan sihat berada di sana. Alhamdulillah. Aku faham, puan mertua adalah ibu dia. Sudah semestinya dia akan call dulu.

Bila ida bbm tanya aku dah register subjek ke belum, serious aku cuak. Aku terlupa langsung pasal registration course. Selalunya aku la manusia paling sibuk daftar course untuk semua orang. Nasib baik minah ni ingatkan. Terpaksa minta tolong dia daftarkan course untuk aku. Terima kasih ida.

Sebelum tu yna call ingatkan aku pasal trip pergi Padang, Indonesia. Aku sebenarnya tak perasan langsung yang trip aku tu 5 hari 4 malam. Damn. Nasib baik dia ingatkan. Kak ila (kakak yna) cadang nak ambik tourist package, rm280++. So, aku kena ada at least rm350. Duit duit duit. Sepatutnya next week, classmate aku nak buat trip pergi ke genting. Aku memang nak ikut. Tapi bila teringatkan trip ke Padang, aku terpaksa fikirkan penyelesaian lain kalau aku nak juga ke genting. Aku ingat nak keje part time lagi. Kalau aku dapat, maybe aku dapat la ke genting. Kalau tak, susah sikit la. 

Aku dah stop 9gagging. Aku patut stop. Its addictive oke. Lagi lagi next week dah nak start kelas. Fokus kiki.


No comments: