January 31, 2012

cuti semester

Kehidupan seorang loser memang macam ni. Duduk rumah besarkan badan je. Aku cari kerja. Tapi tak sungguh sungguh.

Mana nak cari sungguh sungguh nya pun. Aku tengah cari kerja yang senang apply cuti. Lepas tu waktu kerja pula office hour sebab aku taknak kerja sabtu ahad. Bila dah duduk rumah family, memang macam tu la nasib. Tapi office pula semua nak pekerja full time. Taknak part time macam aku. Aku cakap nak full time tapi dia tetap taknak sebab aku kerja sekejap je sampai bulan 3. Adoiai.

Kerja yang senang apply cuti sebab family aku ni ada je planning na pergi jalan jalan. Lepas tu suka invovlve kan aku. Memang la tak kena bayar apa. Tapi nanti lepas tu merungut aku hidup senang ada orang tanggung. Adoi. Aku tak minta nak ikut sangat pun.

Aku taknak kerja sabtu ahad pun sebab benda yang sama. Nanti aku jadi stress bila semua orang datang singgah tempat kerja aku dengan baju seronok nak berjimba jimba dengan family.

Shah Alam ni bandar yang penuh dengan kasih sayang. Kau pernah tengok anak umur 24 tahun masih melekat bawah ketiak mak gi jalan jalan? Aku la tu. 


2 comments:

Unknown said...

saya faham perasaan anda. sabar ya kiki :)

Kiki said...

hehee. tau xpe. nasib baik ayu faham.