October 06, 2014

[Shopping Online] Nile

Mula tahu mengenai website ni masa kantoi cuci mata kat website Zalora masa kerja. Untuk pengetahuan, masa aku cuci mata tu pukul 1.00 tengahari, okay? Itu waktu rehat. Maka aku tak curi masa kerja. Dan yang bagitahu tu adalah budak praktikal. Praktikal betul kegunaan diorang ni. Hehehe.

Masa mula-mula buka website ni, aku terus 'WAHHHHH!! MURAHNYAAAAA!! MANA TAU WEBSITE NI??!! WAHHHH!!!'

Sejak hari itu, aku terus berhenti kerja dan hanya buka website ni 24 jam. Okay, statement ni aku tipu je. Hahaha. Sejak aku tau website ni, sebulan sekali (lepas dapat gaji) aku akan buka website ni cuci mata.

Awalnya aku agak ragu-ragu nak membeli. Aku takut barang tak sampai, atau mungkin barang tak sama macam dalam website. Jadi aku mula dengan membeli barang murah.

Murah tak murah pun, lebih RM80 juga aku habis duit. Hahaha. (Mampus aku kalau Iki tau) Ini cerita 6 bulan lepas, okay? (Harap-harap dia tak baca blog aku ni)




[atas kiri] Extreme Korean Backpack (RM17.70)
[atas kanan] European and American V-neck Long-sleeved Shirt (RM29.80)


Murahkan? Murahkan?? Bagi aku, baju tak patut more than RM20 cenggitu. Kalau lebih, bagi aku membazir. Sangat membazir. Sebab perempuan SELALU beli baju. 

Sebenarnya ada lagi beberapa barang lain yang aku beli, tapi tanak kongsi sini. Sebab itu semua barang yang 'rambang-mata-murahnyaaaaaa' cenggitu. Hahaha.

Baju-baju yang aku dapat tu semua sangat selesa. Mungkin sebab sebelum beli, aku beria ukur badan. Baju dress tu jadi baju favourite sampai sekarang sebab tak payah gosok, kain tebal, dan boleh pakai ke majlis formal. Multipurpose la kiranya. Cuma sejak pertandingan kayak, bahagian bahu jadi ketat sikit  *nangis*

Beg hitam tu kainnya macam tak cukup tebal untuk tampung barang-barang berat, tapi sampai sekarang masih belum koyak walaupun aku dah guna untuk angkut laptop, kamera, charger dan baju tebal-tebal dalam tu. 

Tips kalau nak beli baju online, ukur bahu! Sebab kebanyakan baju online, untuk manusia berbadan kecil. Aku walaupun berbadan agak kecil, tapi bahu aku jenis lebar. Kadang-kadang baju terpaksa beli saiz L.



Baru-baru ni aku shopping lagi kat Nile lagi :3


 


Scarfs (RM5.90) - click picture for link


Aku guna sebagai shawl. Tapi murah wehhh!! Apa aku kisah. Kainnya pun lembut dan senang bentuk kat muka. Mana nak dapat shawl murah bawah RM10? Kecuali kau beli borong, baru dapat murah. Biasanya aku akan beli tudung bawal RM5 tu je. Sebab murah. Kadang-kadang harga tudung ni pun tak masuk akal. Sampai beratus.

Barang sampai selang 2 hari dari aku order. Cepat hokeyhh!! Mungkin sebab aku tak order banyak sangat.

Buat masa sekarang, aku masih puas hati dengan servis dan barang-barang dari Nile. Cuma aku tak puas hati dengan diri sendiri yang suka borong benda yang tak berkaitan dekat situ. hahaha.

Oh ye. Bracelet kat situ pun murah :3



Post ini tdak ditaja oleh Nile sebab barang semua pakai duit sendiri. Harap maklum.

2 comments:

Unknown said...

Hahaha not only u Kiki.. masa mycybersale, mmg tekad beli handbag kat Nile. Memang puas hati. Setiap hari pakai. Daebak.

Kiki said...

Handbag, kiki belum try beli lagi. Nanti boleh try beli juga :3
Bestkan? Bestkan? Habiskan duit online T_T
Tapi murah, xpe yu.