October 02, 2014

Rindu

Aku suka menaip sebab tu aku wujudkan blog ni. Disini aku luahkan semuanya. Tapi aku tak suka reka karangan. Bagi aku topik, dua perenggan pertama cerita aku mungkin mengikut topik. Tapi perenggan seterusnya akan lari-jauh-terbang-kelaut. 

Aku suka benda cantik sebab tu aku sambung belajar grafik. Supaya aku dapat reka sesuatu yang cantik untuk dikagumi bersama. Tapi aku selalu kekurangan idea. Mungkin sebab aku masih kurang pengalaman bekerja dalam bidang ini.

Aku benci bidang ukur bahan sebab tu juga aku tak sambung ijazah dalam bidang ukur bahan. Tapi aku tahu buat kerja-kerja ukur bahan. Dan aku bekerja dalam bidang ukur bahan. Tapi aku masih rindukan kerja-kerja grafik.

Aku sedang mengarut. Sebenarnya aku nak cerita pasal rindu. Rindu dengan blog. Rindu dengan Abu. Rindu nak belajar. Rindu design. Rindu nak tidur siang. Rindu nak duduk rumah tanpa fikirkan apa-apa. Rindu nak jadi kanak-kanak. Rindukan kisah dulu. Rindukan kehidupan dulu.

Aku rindu. Hari-hari aku rindukan semuanya. Tapi aku faham. Kehidupan harus diteruskan.

Dan aku sedang menguatkan diri menempuhi hari-hari mendatang.

No comments: