April 05, 2013

Saya single tak semestinya saya ada banyak masa

Mudahnya menilai:

Kau single, kau mesti ada banyak masa nak tolong orang lain.

Whattt??

Kalau aku single, duduk rumah, tak belajar, tak bekerjaya, tak ada boyfriend, tak ada kawan-kawan, tak duduk rumah sewa, tak ada life, aku MUNGKIN ada banyak masa terluang.

Itupun kalau aku duduk rumah dan tak ada life, aku still perlu kemas rumah yang aku duduk tu, basuh baju, memasak, lap tingkap, cuci tandas dan lain-lain acara marathon yang ada kat rumah tu.

Aku tak merungut dan mengadu betapa penatnya hidup aku sekarang ni.

Orang buat andaian hidup aku senang dan happy dan ada baaaanyak masa untuk orang lain.

Aku tak suka cerita betapa susahnya hidup aku.

Aku taknak merungut dekat sesiapa.

Cukuplah orang tu susah dengan hidup dia.

Buat apa aku nak susahkan hidup orang lain lagi dengan mengadu pasal life aku yang tak ada kena mengena dengan orang tu?

Hidup setiap orang, ada susah dan senang.

Jangan mudah sangat menilai.



Hidup kita perjalanannya lain-lain.

Mati pun kubur lain-lain.




Proposal aku masih lagi belum approved.

Ye, aku rasa nak mati sekarang ni.

No comments: