April 16, 2013

Heart

Random thought.

Really random.

What if, I don't want to marry?

Aku dah sangat selesa dengan hidup menyendiri.

Cukup kalau aku ada duit bila aku dah bekerjaya.

Hidup aku dengan iki pun selesa macam ni.

Berjumpa bila perlu.

Lepas tu teruskan hidup masing masing.

Aku dah mula berfikir betapa rimasnya bila ada anak.

Aku dah mula terfikir betapa rimasnya bila ada suami yang akan kawal aku.

Bila duduk serumah.

What if, aku tak selesa dengan dia?



Ada benda yang aku tak dapat capai lagi.

Mungkin kerana itu.

Aku nak travel.

Alone.

Away from people.

I might miss most of them.

But bukannya aku tak biasa menyendiri.

Aku ada keinginan untuk lari.

Far far away.

Away from the education life.

Away from parents hope.

Away from the siblings.

Away from the society.



Aku cuma nak hidup simple.

Cukup makan dan minum.

Bahagia.



Di penghujung ini, setiap kata yang aku coretkan tadi, aku terbayang diri aku dengan iki.

Bukan sendiri.

Mungkin kerana bahagia yang aku sebutkan itu

Adalah iki.



No comments: